Emergency.

sondag var det helt underbart och nara 20 grder varmt har.
ska dock tillggas att det varit freezin innan.
men tur som var fick vi det harliga vadret lagom till Monument Tour by David inne i DC.
jag njot av solen. av mina skona skor. av allt det vackra att se pa och av lunchen vi kakade pa en mysig uteservering.
men allt det dar berattar jag mer om nar jag kan visa er bilder.
kanske nar jag kommer forst, for det gar sa langsamt.
men men.
idag var det dags for forsta praktik dagen pa Georgetown University Hospital och Emeregency Department.
det borjade ganska slow med magsmartor och lite annat diffust.
men allt som dagen fortlopte gick det allt snabbare. jag ar ju bara har for observations studier och det kanns ganska bra da folk kan stamma en hit och dit i detta land sa skulle jag inte vilja gora sa mycket med patienterna.
jag ar mest med och observerar, men jag gor lite grann. det jag kanner att jag kan utan att om jag for bli stamd.
fast det kliar allt i fingrarna av att bara svansa efter.
mot slutet av dagen hamnade vi i en stressig adrenalin situation i form av en man som fick hjartattack.
det var pa gang, men alla kontroller vi gjorde visade ingenting sa vi trodde pa en angestattack.
men vid nasta EKG kom hojningarna och attacken var ett faktum.
plotsligt gick allt fort och mitt i allt stod jag och hade nagra hjlapande hander.
mannen fick hamtas av helikopter teamet da GUH inte har nagon ballongsprangning pa sitt sjukhus.
helikoptergrabbarna var coola. real american style och nursekillen hade stenkoll pa ALLT!
sa avslutade jag dagen med resans forsta Krispy Kreme... hur gott????
det gar inte att beskriva.
e.

Kommentarer
Postat av: Ida

Wow!! Det lät som en mycket spännande första dag.. =) Jag förstår dock att du är lite avvaktande till en början, jag skulle inte heller vilja riskera att bli stämd av massa amerikanare..fyy!

Ja, men hur GOOOOD var inte Krisoy Cream då!?? Mums! :o)

Pöss på dig!

2009-12-01 @ 09:07:08
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: lindajohanna.

skriv mera dååå!! :)

2009-12-04 @ 09:03:18
Postat av: Ida

Håller med ovanstående skribent!!! ;)

2009-12-04 @ 11:58:26
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0