trädet.


så här ska söndagar vara.
lite mulna. ternheim i högtalarna.
vackra bilder att redigera. chips till frukost.
perfekt.
om det inte vore för tentastressen som ligger och gror.

igår visade jag er karlstads tulpaner.
här kommer fler.
men först TRÄDET.
trädet jag inte kan sluta facineras av.
det är ganska litet och tunnt.
men dess skydd. barken.
helt makalös.
inte på riktig liksom.
det ser ut som koppar som någon virat kring stammen.
eller ett glansigt papper.

detta träd ligger i stadspraken. vid parken bor många av de gamla jag har haft hand om.
när jag går ut och går med dem (JAG GÅR UT OCH GÅR MED DE GAMLA!) ialf när jag jag går ut med dem tar jag dem ofta till trädet och det förvånas också. det känner på stammen som mig.
undra just hur gammalt det trädet kan bli.
om det när jag blir gammal får en stor stamm, som glänser.
glömmer alltid vad trädet heter.




man MÅSTE se det för att det ska komma till sin rätt.

här kommer tulpankavalkad igen:


















för er som missade gårdagens.. scrolla bara ned.

e.

Kommentarer
Postat av: Lena Samuelsson

WOW!!! Ännu fler superbilder!!

Min dotter gillar också att fotografera naturbilder!!

2009-05-24 @ 12:09:06
Postat av: Carro

Fin fina bilder Marika! Det där trädet är fantastiskt. Så lent också. Har fascinerats av det många gånger. Kram

2009-05-24 @ 12:21:07
Postat av: Ida

Åh vad fina bilder gumman - ja älskar tulpaner!! Och du som inte tyckte om att fota "naturbilder", du har talang för även detta min vän!! Puss på dig! Och duu..jag vill också ligga i en pool på en luftmadrass med solen som skiner nu! :o)

2009-05-24 @ 14:27:00
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0