färg.


millan har de finaste ögonen jag vet.

det var länge sen vi jagade bort dammråttor.
för vi har haft ett projekt i ett rum som skapat röra i hela lägenheten.
idag städade vi bort allt skräp och jagade bort råttorna.
så skönt.
studion med min fotohörna och p´s musikhörna är inte långt från klar.
gott.
så trots det fina vädret har vi varit inne hela dagen bortsett från när vi slängde skräp och åt mat på balkongen.
vi hittade en raclett grill som p hade sedan urminnes tider men aldrig använt.
vi provade att grilla fläskfilé på balkongen med den.
OH MY vad gott det blev.



annat gott fick vi igår hos sis.
hon fyller år imorgon och bjöd på kalas med dryck och tapas mat.
hon fick färg av mig och p. min syster och jag är mycket lika och mycket olika.
jag tycker om färger. hon med. men köper dem aldrig. det gör jag.
hon har mörkt vackert lockigt hår som passar till starka färger.
hon köper det sällan.
hon önskade sig bla en sjal.
visste att hon själv skulle köpt en mesrosa sjal.
tänkte köpa något sådant eftersom hon gillar det.
hittade en rosa/orange sprakande sjal som passade henne prefa.
sket i hennes mesrosa.
hon hade bara sagt att hon ville ha något rosa.
det fick hon.
hon blev glad. och fin.







en mycket trevlig kväll.
i fredags var jag på inflyttningsfest med barran. jag va mest med barran. blir ju så när man aldrig ses. man har så mycket att striiii om. men vi hade trevligt på vår pall där vi satt och streeee i timmar innan vi tog en sväng på kungsgatan innan hemgång. där känns det alltid som utomlands när kvällarna börjar bli ljumma och alla uteserveringarar fajtas om gästerna.

imorgon ska jag göra en dag på ambulansen i k-skoga med hein. skoj!
sedan två dagar kvar innan det blir tentakoma i 2 veckor.

nu har p poppat popcorn.
ska sätta mig i soffan för första gången på jag minns inte när.
för nu kommer man fram till den.

e.



Kommentarer
Postat av: Ida

Jaa - gud vilka fina ögon hon har sötisen!! Och kortet på henne och morfar är ju helt underbart!! Snygg va sjalen också..bra val! =)

2009-05-19 @ 20:15:15
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0