färgburk = lycka.


hur glad kan man bli av en kommande färgburk?
SJUKT GLAD.

vi flyttade in i denna lägenhet i augusti 2008.
allt sedan dess har vi tjatat på vår hyresvärd om att få den hemska barntapeten övermålad eller åtminstonde utbytt board. (hatar dock boarder av alla slag.)
när vi flyttade in sa han som bestämmer att de skulle ske till hösten.
det blev höst. det blev vinter. det är vår och snart sommar igen.
elefanterna på boarden sitter glatt ovan mitt huvud i skrivande stund.
jävla elefanter!
under tiden har vi dock fått vår hall nymålad som vi också tjatat om för de tidigare gästerna hade gjort ett hemskt arbete med deras målning.
men vår första önskan var att få bort elefanterna!


vem väljer detta till sina barn?

jag har skällt. jag har gnällt. jag har ringt. p med. dock kan han vara lite lugnare än mig så blir tokig på deras nochalans för sina hyresgäster.
detta har även gjort mig och p osams.

ett i-lands problem men dock ett störande sådant.

det är EN person på detta bolag som bestämmer ALLT.
han är såklart aldrig där när vi ringer eller gå dit.
vi var senast där i måndags.
denne man har hela tiden porpsat på att VI INTE får göra det själva.
VI KOMMER INTE få hela rummet omgjort för det är bara boarden som är barntapet och de andra tapeterna är såpass nya.
han har helt enkelt varit ganska omöjlig trots att vi erbjudit oss göra det och betala kalaset själv.
idag ringde p.
 summan blev:
"ja men då ställer jag in en 10 l burk åt er imorgon så får ni göra det själva, men spackla bara lite i hålen annars målar ni bara rätt över"
trodde inte det var sant. är han full?
vi FÅR färg!
vi får HELA rummet!
och det blir VITT!

va va va va???
nu kommer säkert inte färgburken imorgon för denna man glömmer allt hela tiden.
men bara att han sagt detta gjorde min dag.

istället för att städa blir det till att rensa skräpet i detta rum.

e.




Kommentarer
Postat av: Linda

Pysselfia, det ar du det.

2009-05-07 @ 19:40:24
Postat av: Ida

Åh vad gött gumman! Så som du har tjatat och hatat om/den där borden! Det kommer ju bli perfa och fräscht med vitt.. Ses imorrn darling!! Puss

2009-05-08 @ 00:10:59
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0