klockan innuti mig.

REKLAM photography by e.  REKLAM



jag är verkligen automat inställd på att komma i tid.
det ska jag väl inte säga nu för då försover jag väl mig till min första dag på ortopeden imorgon.
men vanligen är min kropp sjukt inställd på att hinna i tid.

de som känner mig vet att jag hatar att vänta.
antar att det är varför jag själv aldrig är sen. kommer jag inte prick så kommer jag 10 min tidigt.

de gånger jag är sen lyckas jag alltid hinna ikapp och ändå komma i tid.
de gånger jag ser att klockan drar iväg innan en fest eller liknande kan jag tänka struntsamma, det är ok att komma sent en gång och inte vara först ALLTID. men även när jag tänker så och försöker bli sen blir jag det sällan.

idag ville jag överraska p med att ha städat när han kommer ikväll.
men tiden rann iväg och 18.34 insåg jag att jag kanske inte skulle hinna till klockan 20.00 då jag ville se 183 dagar.
äh tänkte jag, skit i tvn, nu städar jag ändå.
tror ni inte att när vinjetten till 183 dagar går sitter jag och har dessutom hunnit göra en macka av mitt dagsfärska hembakta bröd????

jag slarvstädar inte heller.
en 3a på 76kvm på 1 h och 20 min tycker jag var ganska bra jobbat.
speciellt då det brukar ta längre när vi städar ihop.
dock är ju inte p snabbast i stan, men nogrann e han!


och idag när jag cyklade till sjukhuset visste jag att jag hade god tid, men hur jag än gör måste jag cykla snabbt.
idag var det introduktion för sex veckors praktik på kirurg avdelning, ortopeden.
blev inte många timmar där.

så hann med endel

bakade ny sats morotslimpa
åkte och simmade/badade/livräddade med hein
vi basta och käka bullar och stötte på emmeli och godingen ellion.
sedan städade jag lägenheten
nu har jag morgondagens foodbox på gång i grytan, sushi.. ännu en överraskning till p som aldrig hör av sig.
vill inte hitta honom på ortopeden imorgon! han är och åker snowboard... och han har fan inga gränser på brädan.
näää inte tänka sååå åh nu blev jag nervös!



nästan så som på badhuset....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0