sprutan ner i muskeln. klarrrt!




weeihoo.
utpumpad kropp efter en timmes spinning.
väntar med hunger på pajen.

idag skulle jag med och kolla på hur ECT går till. en elbehandling man ger vid vissa psykiska sjukdommar.
jag skulle möta upp personer från avdelningen över våran så jag visste inte vilka de var.
men 7.50 skulle jag befinna mig vid ingången till förlossningen på CSK.
jag var där 7.40 ifall de skulle ha kommit tidigt från kristinehamn.
där satt jag.
folk kom. folk gick.
där satt jag.
jag kunde inte gärna fråga varenda en om de skulle på ECT.
kollar lite mer på en gubbe och en skötare eftersom gubben stannar och torkar av skorna.
skötare tittar på mig. säger inget.
hepp tänkte jag inte dem heller.
8.10 då behandlingen skulle börja satt jag där fortfarande.
8.20 ringde jag min avdelning i k-hamn.
de kollade med den andra avdelningen och de hade åkt och borde vara där.
han jag pratade förklarade vägen och jag fick gå in och fråga.
svaret:
"det är bara en ECT idag och den är redan klar!"

tack för den!
blev så arg att jag börja grina och ringde p.
fick surt åka mot k-hamn till avdelningen.
väl där kommer det fram att det var troligen skötaren med gubben som jag skulle varit med.
ska jag fråga alla liksom?
jag satt själv.
fråga aldrig om jag är studenten.
suck.



förvirrat på avdelningen då min handledare gick kvällen och jag dagen pga ECTn.
men fick gå med två bra typer.
den ena lät mig lära mig medicinrummet och jag delade ut dygnets mediciner till alla patienter.
allt från panodil till narkotika.
det konstiga var att han som lät mig göra det gick hem innan jag var klar och jag undrar just om någon kollar om jag gjort rätt?
hursomhelst.
dagens höjdpunkt var special läkemedlet som skulle ges intramuskulärt.
först skullde de vara ur kylen ett tag innan injektion.
sedan skulle det ABSOLUT ges direkt efter spädning.
plus att det läkemedlet inte var billigast i stan.

det bästa med det hela var att jag änligen fick ge en injektion!
med två SSK stirrande på vad jag gjorde var jag inte helt onervös för att råka sticka någon annan eller nåt.
först ryckte patienten så de fick hålla i honom.
men sen jävlar! in me spruta (å så höll jag på att glömma aspirera) men de gjorde jag och skjuts in med läkemedlet i muskeln.
tänk att man kan bli så glad för så lite.
jessschhhus de måste göra ont.
för det var en extra grov nål.
hua.


andra saker som gör mig glad är överraskningar.
fick en av maxi på posten.



jag fyller ju 25 på alla hjärtans dag.
det blir fest. men ingen mega fest.
en vanlig fest.
mega festen kommer till sommaren.
dessutom verkar inte många kunna tyvärr.
skitsamma jag ska världens bästa dag i alla fall.

och nu har jag ju fått en tårtspade och en daimtårta av maxi.

e.


Kommentarer
Postat av: Söstra

jag fick samma presse av Christer m personal när jag fyllde år för ungefär 1½ år sen... vad ska du få om sju år?? En ny tårtspade näe den gamla är utsliten ;-)

Natti, host, host!

2009-01-30 @ 22:45:35
Postat av: Ida

Åh - då vet man vad har att vänta sig från Maxi på födelsedagen då!! Nice!! =)) Va drygt med ECT:n gumman - det skulle göra mig galen också!! =((( Men kul med lite sprutor, du är såå duktig!! Vi hörs om date i veckan då.. Puss på dig!

2009-02-01 @ 01:06:40
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0