labels or love?

jag har haft ett underbart lov.
ett lov så välbehövligt!!!
jag verkligen gjort allt annat än vad jag brukar, kopplat av och haft det jävligt gött.
jag har fått avsmak av plugg och skola och taste av frihet och ledighet.
man blir dock inte rik på att vara ledig.
fast just nu skulle jag hellre jobba ett tag och vara ledig från alla måsten i skolan.

det har varit så skönt.
har umgåtts till fullo med mina kära vänner.
middagar och filmkvällar.
fyllor och salongsberusning.

jag ville gråta när dave gick hem på nyårsnatten.
jag visste att han skulle man inte få se mer på ett bra tag och i och med det skulle man snart få sin sista linda-dos för ett tag.
det menas också att min verklighet slår mig i bakhuvudet och slänger in mig till skolan med en rivstart.
vätskebalans och skallskadortenta den åttonde.
följt av sjukdomslära och farmakologi III
och nalkades den lååååååååååååånga praktiken.
från vecka 5 till juni... GALET!

jag gjorde ett försök till att skriva ihop det jag måste börja plugga in idag.
men jösses så omotiverat!
mina tankar är på helt andra ställen.
jag ser mig bla påväg.
på en ny resa.
jag har två resor jag drömmer om i skallen.
en med min älskade och en till en av mina bästa.

dreams of labels and love.

skulle lägga upp ett inlägg efter jul om vad jag fick.
för jag skulle ladda upp en sak åt Er.


i julklapp fick jag bland annat tofflor, en svartlack topp ala mina älskade lackleggings, KENTboxen, en strykbräda, pajformar, pengar till min fotobakgrund till studion, body butter lovley brazil nut och en en massa annat...
...men den bästa alla kategorier var faktiskt MIN sång.

sången p gjort till mig.
den träffar och passar mig precis.
den är fylld med kärlek utan att överdriva med smörsliskiga ord.
texten passar in på oss och på de senaste åren i mitt liv.
som om han visste vem jag var när jag började mina resor och visste redan då att vi hörde ihop.
texten är ju dock mest riktat mot det vi varit med om, men en bra sång är en sång som man kan förknippa till mycket och som andra kan känna till.

jag ville ladda upp den åt er.
det krånglade en massa.
så här kommer texten. egentligen kräver den sin man av röst och sång för att bli hel.
en dag ska ni få den, jag lovar.


nu har du gett dig av
för att rädda alla liv
nu skiljer det ett hav och flera hundra mil
flera hundra mil

en helt annan värld ett helt annat land
men ingen kan någonsin bryta vårt band
så långt härifrån för att skörda allt guld
men jag är alltid dig nära så känn ingen skuld

se det som ett äventyr
se det som någonting som får oss att växa
jag finns alltid kvar
för du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri

tillbaks på fast mark
tillbaks i din grop
vi bygger något starkt tillsammans ihop
en enkel resa iväg tur utan retur
en underbar dröm vi aldrig vaknar ur

se det som ett äventyr
se det som något som får oss att växa
för du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri

håll mig lika hårt som jag håller i dig
nästan så att det gör ont
ja jag älskar dig

för du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri
du gör mig fri

e.


här får ni en annan bra låt.
med en dålig video hittade ingen annan. sorry för benranglen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0