blåste hit och blåste dit.


egentligen skulle min praktik börja idag.
men jag gör 2,66 tim för mycket/vecka så då kunde jag turligt nog ta ut de timmarna idag då jag skulle till läkaren.
när jag kom hem från cypern (för över ett år sedan efter 2 mån säsongsjobb) så var jag i vanlig ordning sjuk.
men hostan gav sig ALDRIG.
sökte min läkare och han satte upp mig på spirometri. när spriometrisköterskan ringde senare under hösten var det inte lika illa.
vi väntade och hon har ringt igen och nu sa vi att vi tar en koll i alla fall.
så en timmes undersökning som kändes som undervisning för mig som suuuuger in all info om allt inom sjukvård just nu.
blåste hit och dit. fick lite bronkvidgande och provblåste igen.
bronkvidgande gav en liten skillnad först.
men vi väntade lite till.
sista blåseriet så syndes en ganska stor skillnad.
hon kunde inte utlåta om något som sköterska men hon hade tankar om att det kan var något nedsatt.

nu väntar jag in dr gestbloms diagnos.
jag har haft barnastma så möjligheten finns ju.

konstigt nog har jag inte märkt något under idrottsansträngningar.
det ju även vara så att jag helt enkelt varit så här flera år och vant mig och inte tänkt på det.
tänk om det är så. om jag kan speeda på ännu mer om jag får läkemedel på spinningen!
vore ju nice.

men vi får se.
jag är bara glad att sköterskan verkade se något och att hon var så bra.
spelar ingen roll, har jag typ astma eller något så är det ju så. så länge jag får hjälp.

med eller utan mediciner så ska jag spinna ikväll igen.
införskaffade för mina dollars från caremalönen ett par spinningskor. inte en dag för tidigt! dessutom på 20% rea.
har även storhandlat food till hemmet.
men ingen ko på isen, csn kommer FINALLY imorgon!
var även en sväng till ikea med sis och minimajs. fikade för 10 kr och köpte en dörrmatta för 5 kr.
sedan frågade jag om hjälp med ett par lampor, såg inte först att det var Adde från högstadiet. kul!
jävlar vilken produktiv dag! har även slängt allt skräp vi hade samlat på oss.

så är det när man är upp kl 7 och är ledig!
annat blir det imorrn.

e.




Kommentarer
Postat av: göken

nice shoes! såg denna tröjan, och vad mer behöver man säga än att den är som gjord för dig :-) http://saos.blogg.se/2009/january/make-cupcakes-not-war.html

2009-01-29 @ 18:46:55
URL: http://theshrimpkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0