feberkalas och superhosta.


anledningen till mitt slöande bloggeri senaste dagarna har varit pga
tokfeberkalas med en superhosta vid sidan.
mmmmm.
fortfarande sjuk men orkade just nu sitta upp 2 minuter efter min välbehövliga dusch. guuud så skönt.
får ju för fan liggsår.

skulle ha varit på god väg med mitt pluggande till tentan jag har på torsdag.
jag har knappt börjat för att hjärnan varit helt mos.
skulle ha jobbat ikväll, men fick för andra eller kanske tredje gången under mitt 6 åriga liv på jobbet sjukskriva mig. med summan av skuldkänslor och rädsla att de inte skulle tro mig.
när jag sjukskriver mig vill jag helst gå dit och visa mig så de vet att det är sant.
men det är så typsikt mig.
redan när jag gick i lågstadiet fick mamma tvinga mig att vara hemma för att jag SKULLE till skolan til varje pris.
minns en gång.

jag gick i andra klass.
minns exakt känslan av klassrummet och det varma ljuset som låg över salen.
jag minns inte att jag mådde dåligt, vilket jag troligen gjorde, för jag minns att jag går på toaletten och hinner knappt fram innan en kaskad spya väller ur min 8 åriga lilla kropp över hela toaletten.
lilla erika säger inget till någon. torkar fint upp alltsammans med edet pappershanddukar, sköljer munnen och går tillbaka till klassrummet.
sjuk? inte jag inte.

undra just hur vältorkad den där toaletten blev av en skakig åttaåring med edetspappershanddukar.

nej lite frukost.
och vindruvor. är sjukt sugen på vindruvor.
sedan blir det vågrätt läge en stund.

e.


jag vet inte hur gammal jag var här, kanske lite yngre än åtta.
jag vet inte heller vem som har stylat min frippa.
men jag vet att jag önskade mig sidenpyjamas i julklapp.

Kommentarer
Postat av: kusse

vem bryr sig om frisyren när mina gamla gosedjur klär dig så fint? upplägget är så jävla smart och fint också!:)

2009-01-07 @ 00:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0