slut på psyk.


sista dagen på psyk idag.
kul att ha avklarat en del av terminens alla praktiker men samtidigt tråkigt att lämna stället när man väl känner att man börjat bli lite varm i kläderna.
det bästa med avdelningen var den sköna sämjan i peronal gruppen. där alla stre och skämta om allt möjligt. fanns inte en dag utan att jag skratta och då ofta mycket.
sedan fanns det stunder som var mindre roliga, eftersom jag är en person som vill att det händer saker så blir dötid något som får det att krypa i mig.
men mest har det varit enormt lärorikt, spännade och KUL!

jag visste inte mycket om psyk innan. enormt bra att få komma in och se hur det är på riktigt.
vissa förväntningar var som jag trodde andra helt annorlunda.
mest annorlunda för mig var bältesläggning, det har jag aldrig sett och på något sätt känns det som artonhundratal. fast det är behövligt i många situationer.
stort tack till alla (vet att vissa läser bloggen eller ialf får reda på vad som står här av birgitta haha) och speciellt tack till birgitta som varit min handledare och till christer som jag fick sticka blå i armvecken!


som tack fick de 3 kladdkakor med vitchokladfrosting.
blev uppskattat och det var verkligen gott.

så birgitta här är till dig:

(glömde ju skriva det på en lapp)

kladdkakan får du ta reda på själv om du inte kan baka det.
frostingen:
5dl florsocker
60 g mjukt smör
100 g philadephiaost
½-1 vitchokladkaka smält

kleta ihop allt och breeee på kaka!

och dekorationen har jag för er som inte förstod igår gjort själv.
sockerpasta och karamellfärg är grejer.


imorgon är det seminarium, time to plugga.


e.








Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad gott det såg ut!! Och jag kan tänka mig att kladdkakesmaken och den frostingen passar alldeles utmärkt ihop - jag vill ha!! ;) Pöss

2009-02-11 @ 22:51:24
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0