fullt upp.


när man är student på praktik får man inte ha en dålig dag.
du måste alltid visa din bästa sida. tycka allt är intressant och roligt.
helst komma med braiga frågor med jämna mellanrum.
du är ständigt bevakad och under bedömning.

hur kan man sätta praktik 18 veckor i streck utan en chans att hinna reflektera och få en paus?
tycker faktiskt det är konstigt.

men men.
det funkar väl.
men att man inte får komma hem och slappna av och träna, pyssla, knappt hinna handla mat osv för att man ska ha tentor och seminarium att plugga efter att man varit på praktik hela dagen.
om jag är på praktik 4 dagar i veckan så räcker inte 1 dag i veckan till plugg.
det är en heltid,
nej då får man sitta alla lediga stunder det vill säga kväller och helger för att hinna.
ska inte helttidstudier vara likartat ett heltidsjobb i timmar osv?

detta är då INTE det.

och alla mina dåliga dagar jag inte får ha går ut över mina nära och kära.
p får höra mest. men även mamma, jenny och mina vänner.
tack p för att du ställer upp och finns där.

jag gillar praktik det är inte det det här handlar om.
men jag vill kunna fokusera på den och inte tusen saker till.
för jag vill inte gå på praktiken och vara stressad för en tenta jag aldrig hinner plugga till. och dessutom inte få säga att jag är stressad för det förrän jag kommer hem.

blääää.


men dagens praktik var bra ialf.
BVC på förmiddagen med massa fina bebisar och en alldeles nykläckt!
det börjar kännas lite i mig nu att suget faktiskt finns. konstig känsla.
när inte ens såriga bröstvårtor och sömnlösa nätter avskräckte mig idag.
mycket konstig känsla.
på eftermiddagen gav jag ytterligare en vaccination, idag utan blåmärke!


e.




Kommentarer
Postat av: p.

om det inte vore för skolan och jag hade ett jobb så skulle du få en liten plutt på en gång!!! PUSS

2009-02-17 @ 22:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0