fröken duktig.


det är fasen jag det.
trots att jag är "ledig" idag så stog klockan på 6.51
klockan 8.15 var jag på sjukhuset med CV:n i en mapp.
jag sprang mig svettig runt CSKs alla avdelningar för att hitta sommarens undersköterskejobb.

suck säger jag.
jag har jobbat i vården sedan 2002.
jag är undersköterska.
jag läser till sjuksköterska.
vad mer ska krävas för ett sommarvik?

tror dock inte felet ligger i min kompetens.
felet ligger i de sjuka nedskärningarna landstinget gör i den ekonomiska krisen.
avdelningar ska stängas och slås samman så mycket det bara går och då blir ordinarie personal de som kommer vara vikarier på de sammanslagna avdelningarna.

dessutom har detta året gått extremt fort att tillsätta de platser som finns/fanns.
alla de jag känner som är klara sjuksköterskor säger att NU är bästa tiden att söka.
efter deras tidigare erfarneheter.
my ass. bästa tiden hade varit när tomten inte ens hade börjat slå in sina paket.
i år började man mycket tidigare än vanligt.
såklart.
inget ska vara lätt.

men nu kan jag inte gör så mycket mer.
de flesta avdelningar har jag kontaktat.
jag har ansökt till två bemanningsföretag i norge.
nu är det bara att invänta svar.
det värsta vore om jag får svar för sent och står med skägget i brevlådan och inte har mitt hederliga gamla jobb att söka.
jag skulle gärna vara där, men behöver andra erfarenheter också.

resten av dagen kommer fröken duktig leva vidare.
betala räkningar
plugga inför tenta imorgon
tvätta i kvällinga

hurra, när får man belöning för att vara fröken duktig?


igår fick jag en lite belöning.
semla från Hanna Larssons godast i stan, med elin och hein. kort stund innan pluget kallar *morr* men trevligt var det i alla fall.
idag belönade jag mig med en fin glaserad keramik kopp (rea) på lagerhaus och fyllde den i värsta tantstilen med plastrosor.
under vad p säger om den. hehe.

nej klockan är över 12.
dags att sätta fart.

e.

fotografuppdatering: NYGAMLA BILDER PÅ FOTOBLOGGEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0