doften av nybakat. drömmen om att förlora en liten.



torsdagsnatten var skön.
ankan och arena.
shots och drinkar.
dans och kaoskö på BK.
jag var varulv.

idag har jag sjuk träningsverk i mina lår.
något som på torsdagsnatten kallades myastenia gravis.
kanske inte. men det är en sjukdom som gör musklerna väldigt urtröttade.
så var mina lår då.
nu är det bara sjuk träningsverk efter min och saras battle.
måste fan fått en liten blödning eller nåt i musklerna.
detta liknar inte ens bodypumpträningsverken liksom.

men jag klarade ett jobbpass idag trots verken.
när jag kom hem bjöd jag mam och pap på daimtårta och kaffe.
sedan sydde jag stans snyggaste förkläde och invigde genom att baka claras morotsbröt.
jem.
något annat gott var chevrésåsen kring fläskfilén och klyftpotatisen.

jag är trött.
kanske för att jag vakna varannan timme inatt.
vaknade särskilt efter en dröm. en hemsk dröm.
matilda trillade ner från en bro i iskallt vatten och sjönk.
lilla tilda. daniel dök efter.
åh det var så hemskt.
tänkte ringa och fråga om hon mådde bra. klockan var iofs närmare två.
jag skippade det.
och klurade vidare.
om en liten människa säg ett barn hamnar på isen utan att sjunka igenom och man vet att isen inte håller för en vuxen... hur räddar man den lilla då utan att dra i sig själv och barnet?
jag vet att lägga sig själv på isen rak lång ger bättre förutsättning att inte krossa isen. men om inte heller det är möjligt?
ett lasso i väskan föreslog mamma.
en god idé.
väljer man att krossa isen och riskera att barnet sjunker?
kanske. och så är man jävligt snabb.

e.






Kommentarer
Postat av: Ida

Vad snyggt förklädet blev gumman! Och bandet blev långt och dubbelvirat med en handduk hängandes på sidan ser jag.. hehe.. Blev brödet gott?

2009-03-02 @ 12:17:16
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0