nio ting så gör denna dag till en dag att le på.



1 tentan är avklarad.
hur den gick är ingen idé att spekulera i, kan inte göra mer nu ändå.

2 sommarjobb är fixat.
även om jag fortfarande undrar vart den dolda kameran är. plopp så fick jag ett jobb över telefon.

3 det är sol ute.
 och det var ljust så jag trodde jag hade försovit mig imorse när jag väntade på bussen. jag har dessutom varit ute massa i solen idag.

4 jag har köpt tyg.
 så jag kan sy. första projektet blir ett välbehövligt förkläde.

5 jag har ätit sushi.
 hos sis och lekt med söta tilda.

6 jag är ledig imorgon.
 alltså LEDIG. inget plugg. ingen praktik. inget jobb. imorgon ska jag endast vara ledig och möjligen bakis. möjligen klura lite på usapraktik. men alla andra måsten ska jag glömma för EN dag.

7 jag har varit på info om utlandsstudier.
i stort sett måste jag fixa ALLT själv och usa är inget lätt land att få plats till och de kräver tusen vaccin och prover jag måste bekosta själv. men jag ska försöka mig på det och jag är envis.

8 ikväll är det tentaferre med ost och kex.
öl istället för vin iofs. men det funkar det med. jag är laddad.

9 ska snart blanda mig en liten GT.
dags att svira om till partypjucksen.


en skön dag.
en dag då jag ler.
en dag då jag får vara jag och göra saker jag tycker om.

passande nog trillande denna gamla sköna låt in i random på spelaren.
den låter vår och glädje.
jag lyssnade på denna precis en dag som denna för ungerfär 5 år sedan.
OJ FEM ÅR!!!!! ojojoj.
jag hade solen i ögonen, snön smälte, jag minns att jag hade ett vitt linne på mig och kände mig allmänt vårig.
jag var varm i kroppen av en annan kropp.
jag hade just krossats i känslolivet och just den dagen kände jag mig starkare än någonsin och fick en stund distans till allt. det var tillfälligt insåg jag senare, men spelar roll, jag mådde bra just den dagen, just som idag.
när jag lyssnar på samma låt.

här ska ni få lite fart, lite uppåttjack.






pssst... klockan är 17 och det är fortfarnade ljust ute!!!!!!


e.




tyget jag köpte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0