pa begaran.

pa begarna att skirva mer:
har klivit up 5 varje morgon for att gora praktik. herrgud sa trott pa kvallarna.
men men.
det funkar bra och jag har gatt med bra syrror. jag far gora lite grejjer i alla fall. dock undviker vi att lata mig sticka och ge lakmedel da inte systemet har ar samma som hemma. och stamningarna kan komma hogt och lagt.
det har varit respiratoriska problem med intubering, avhuggna fingertoppar och nedkylda uteliggare.
INGEN far nekas vard pa ett amerikanskt ER. sa nu ar den saken utredd.
vilket ocksa gor att manga bara kommer for att lite socialt umgange och lite gratis mat.
hemma skulle dessa patienter skickas hem ganska snabbt, men eftersom lakarna kan blir stamda sa tas det dyra prover och grejjer pa de patienterna aven om lakarna vet att det faktiskt inte behovs.
bara for att dom kan bli stamda.
sa akuten har innehaller ALLA sorters manniskor. de som hemma gar till vardcentralen gar hit till en akut.
for de vet att de inte nekas vard och kan de inte betala da star sjukhuset for det och de som har det lite battre stallt, de far dock betala mer for sin vard eftersom de fattiga inte ka betala sin.
underligt system.
idag var det planerat att svanga hofterna pa salsaklubben, linda mar tyvarr sadar och ligger nu och vilar.. sa far vi strax se om om vaknar till ett salsasuget liv eller med det befarade: feber.
time will tell.
e.

Kommentarer
Postat av: lindajohanna.



nu vet jag iaf att DU mår bra :)

xxx

2009-12-05 @ 19:55:14
Postat av: Ida

Intressant system, som kanske inte verkar vara de bästa.. Men skönt att ingen iaf kan nekas vård som verkligen behöver det!!

Fasen vad skoj med salsa, jag är ju inte alls avis! ;)

Vi har haft de great i Norge.. Saknar dig!! Pöss

2009-12-07 @ 01:37:47
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0