nya tider.

sorry for glesa uppdateringar.
nar jag har praktik gar jag upp klockan 5. dor vid 22 tiden.
nar jag ar ledig ar det ocksa full rulle.
men har kommer lite status:
jag har haft prakitk pa akuten som ni vet. dock i ett finare omrade utan skottskador och dessutom pa en sa kallad Level 2 emergency. det innabar tydligen att de inte far alla de store traumana sa som stora bilolyckor osv. detta visste jag inte innan och hur skulle jag kunna veta det?
fick reda pa systemet har nar jag kom hit. Level 1 ar de som tar stora trauman Level 2 ar en salig mix av allt fran halsinfektioner till mildare trauman och Level 3 ar bara patienter som sjalva gar in och inga ambulanser som kor dit patienter.
det har varit bra pa GUH akuten, flesta dagarna har det varit lugnt forsta timmarna sedan gatt i ETT sa man knappt hinner ata.
dock kande jag att jag ville se Level 1 akuten ocksa.
jag menar man maste ju ta chansen nar man ar har!
sa jag slog slag i saken och ringde till ett sjukhus jag fatt reda pa hade Level 1 Emergency.
sa imorgon och nasta vecka ska jag fa vara dar ett par dagar!
sen far vi val se hu det blir, men da har jag gjort allt jag kan fo att fa ut det MESTA av min tid har.
sa jag ar excited infor morgondagen och se vad det handlar om.
PLUS
att imorgon efter att Linda slutat jobba tar vi bussen till New York for en weekend dar!
e.
*forlat att ni inte far nagra bilder an... ALLT kommer nar jag kommer hem.. det gar inte har*

Kommentarer
Postat av: Ida

Tackar för update darling!! Coolt att du ska på en Level 1 akut nu, då kommer du nog få se en hel del.. Lycka till idag, det kommer gå så bra!!

Och ha en toppenhelg i NY, önskar jag var där med er!!! Puss & Kram

2009-12-10 @ 12:44:23
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: lindajohanna.

lite ledsen för saknaden av bilder, MEN glad för en uppdatering :)

njut njut NJUT av din helg i NY efter en dag i verklighetens "Cityakut"!

är absolut inte ett dugg avis, så jag skriver inte så mycket för då kanske jag blir bitter...

Köp en muffinsform eller nåt från NY, PLS!



pusspuss

2009-12-11 @ 08:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0