in New York.

NYC.
ja det ar en stad att minnas. en stad att besoka igen och igen.
dock skulle jag nog inte vilja BO dar.. om ingen gav mig en miljarddollar och ett juste jobb.
men annars ar det perfekt som Linda har det.
bor i DC som jag verkligen gillar och kan ta sig med buss till NYC pa 4 timmar.
vi drog i torsdagskvall.
borjade med att jag knappt atit pa hela dagen och tankte att men vi koper med nagot pa bussen.
men runt busstationen fanns det INGET oppet att kopa nagot atbart pa.
ganska lustigt da det annars alltid finns en uppsjo av stallen att hitta en matbit pa har i U S and A.
men vi hardade ut i 4 timmar och fick lov att ramla in pa forsta basta McDonalds nar vi anlande.
checkade in pa ett halvskabbigt hostel. men det lag bra och det var rent.
mer an sa behover man inte.
fredagen tog vi UPTOWN och trotsade den BITANDE kylan med att inforskaffa mossa och ny jacka.
noden har ingen lag.
forsta affaren vi var inne i var fotoaffaen B&H som mina gamla Brobyklasskompisar tipsat om.
jag hade saklart glomt laddare till min kamera.
tanke mig att B&H skulle vara en liten fotoaffar.
josses det var en tomtverkstad med bara fotografartiklar i julklapparna.
en drom.
om man haft pengar.
jag kom ut med en ny laddare och en galen upplevelse.
sen hande det som inte far handa i NYC.
jag klantar mig, tappar kameran vid ett overgngsstalle i marken.. den blir NASTAN overkord men en polis han fa upp den. TACK! den funkade tyckte jag forst.
tills jag skulle borja ta alla fina bilder.
linsen hade fatt sig en torn och vagrade ge skarpa i alla lagen.
B&H stangde tidigare pa fredagar sa dit kunde jag inte ga. jag hade ju anda inga pengar till en ny lins.
sa efter lite tarar fick jag forsoka att inte tanka pa det och vi vandrade vidare. aven om det sved att se allt fint och inte kunna fasta det pa bild.
vi skulle precis ga in och avsluta stadsturen med ett glas vin och vi gick forbi en lite fotoaffar.
jag gar in och fragar om de vet vad felet ar.
det var linsen som var slut.
det slutade med en ny lins med HD funktion.
jag dealade till mig ett bra pris.
for 2300 kr fick jag en lins som liknande min gamla.. en ganska vanlig 35-80 mm lins.
pa det fick jag en lins som ger storre vidvinkel och man kunda aven ta av en del som ger ett macro objektiv.
kanner mig nojd.
sa kameran var raddad. dock blev det inte sa mycket fina bilder. da lordagen va lite kort pga vissa omstandigheter efter fredagen och pa sondagen gick jag ut och skulle fota. OSREGN hela dagen.
men vad gorde val det. jag hade hinla kul anda.
efter varat glas vin pa fredagen sa ringde Linda oh satte upp oss pa gastlisatan pa en klubb.
vet man inte var man ska kan det vara hopplost i NYC.
vi gick ut och kaka runt hornet om hostelet innan vi snabforfestade och begav oss mot Tenjune.
dar hamnade vi i ko trots gastlistan. iskallt. men blev vanner med lite annat folk och hamnade till slut i VIP delen.
sa roligt det var sen ocksa. vi dansade drack och hangde runt.
nagra missoden som att Linda satte sig pa ett av VIPbordens vodkaflaskor och att vi bada tog en vurpa pa dansgolvet ar sant man kan leva med.
i alla fall nar man far aka limo hem.
men vi ville inte hem trots att kockan sakert var narmare 4.
sa vi gick in pa en bar nara hostelet. tog den dar ONODIGA sista drinken. jag blev polare med en fotograf som bara var stoddig och trakig medan Linda fick hora skallsord som varhelt obefogade.
sa den delen kunde vi ha skippat.
klockan 5 ramlade vi i sang.
dagen efter var kanske inte den basta i mitt liv men kampade pa och vi var nere i SoHo.
vi hade hort rykten om en Burlesque show pa en mindre klubb pa lordagkvallen.
nagot sadant skulle man aldrig kunan se hemma sa det tog vi oss  pa lordag kvllen och tur var det.
for det var New York i ratt anda. tokmysig bar med en liten scen. vi satt pa fosta raden och sag man och kvinnor pa ett humoristiskt och showigt satt strippa. burlesque ar mer about show och humor an sex.
emellan akterna var det freakhow.
en transa med snopp och stora silikonbrost. det var sa weird.
hela kvallen var galen och sa himla rolig, en av de basta ever tror jag. just for att man fick se NY pa riktigt. inte bara turistigt Times Square osv.
Lindas kompis Linda ar aven med fran lordag till sondag.
pa sondagen gick jag upp fore och strosade runt i regnet. vi kakade senare ihop.
efter det gick Linda och jag till Museum of Sex. ha ni tror val att vi blivit besatta, men det blev visst temat.
sa mycket konstigt det finns i varlden. laskiga saker som folk har for sig faktiskt.
resterande delen gick jag runt i NY sjalv. Linda vad tokbakis och kompisen till Linda.. den andra Linda ville shoppa lite dar jag redan varit.
men det gjorde mig inget for da kan man gora saker i sin egen takt... synd bara for regnet med tanke pa allt jag kunnat fota.
helt fardiga och genom blota skulle vi ta bussen hem.
det var ett kaos utan dess like att komma pa den bussen.
men pa kom vi och annu blotare var vi.
summan av kardekumman var:
en fartfylld helg som jag sent kommer glomma!
saknar min P sa himla mycket.
e.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vilken lång och rolig uppdatering om helgen i NYC... =)

Fasen vad tråkigt med kameran dock, inte riktigt det du hade tänkte å lägga pengarna på.. :/ Men vilken tur att det gick att lösa och att det nya linsen dessutom var bättre än det gamla!!



Jag känner igen det där med en bakis-Linda, undrar varför...Och snabbförfest på Chelseahostelet rockar ju fett!! hahaha...

Och ang sexet, jag kände mig precis likadan när vi var i Holland/Amsterdam, trodde dock att det var mer "accepterat" där än i USA, men det är ju alltid skoj med sexmuseum och sexshow, fast folk kan allt gilla bra konstiga saker..hm..!! ;)



Ps. Det är allt en jäkla tur att poliser finns du!! Ds.

Pöss från din alldeles egna polis som också skulle ha räddat kameran åt dig, om det så krävdes att jag slängde mig ut i gatan..så mycket som jag vet att den betyder för dig.. .o)



Ps.2 Var det Chinatownbussen lr..? hehe..

PÖSS

2009-12-15 @ 23:01:13
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0