våren gör mig kreativ.

förra inlägget om hur studenten får nya vårkläder för en billig peng fortsätter.
idag när jag köpte en klänning att sy om sa kassörskan att studenter har 10% rabatt!
om jag hade vetat det så många gånger jag handlar på Myrorna.
det är inte ens dyrt från början, men ändå, studenten vill åt alla kronor att spara.

kreativiteten fortsätter.
efter glassen i solen igår fick jag nya vårkänslor och idag sydde jag en ny kjol.
kanske kan ha den imorgon på ida och elins kalas?



vi får se med den saken.

förövrigt vaknade jag med en ond hals. hörru du lilla rara halsen, skona mig, jag har inte lust eller tid att vara sjuk just.
jag vill inte missa en timme av min praktik! den ger så mycket och alla timmar är nödvändiga.
hänga blod, blanda antibiotika, dokumentera, prata in patienter, planera dagens arbete och få en mycket bättre blick för vad en sköterska ska ha koll på och ansvarar för.
fortfarande sjukt mycket och förstår inte hur jag ska stå där en dag och klara mig på egna ben.
hua.
jag förtränger hela tiden karlskoga som blir min sista placering. nu när våren och solen tittar fram njuter jag ännu mer av att kunna cykla till praktiken. dessutom trivs jag vädligt bra och kommer sakna min handledare Mia när den dagen kommer.
äh inte tänka på det nu. två veckor kvar ju!

idag har jag lämnat in ansökan till ett stipendium.
många papper blev det. men in kom det.
nu ska jag bara fajtas om pengarna med tusen andra.
jag är värd dom inför USA projektet.

ikväll är det hockey kanske blir det ett besök på Pitchers för att se denna omgång.
we will see.

e.

Kommentarer
Postat av: p

Klart du får stipendiet!!! Och du är världens finaste i dina omsydda plagg! Puss

2009-04-03 @ 15:24:59
Postat av: Janni

Å sy kan du. herregud va kreativ :)

2009-04-23 @ 18:06:50
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0