tittar över axeln.



jag är en nostalgisk typ.
jag tittar gärna över axlen, läser gamla inlägg, gamla dagböcker eller dammar av gamla fotaalbum.
jag tycker om det som varit och det som kommer bli historia.
jag förbereder mina avsked långt innan avskedet kommer.
för det är så jobbigt och vemodigt med avsked för mig.

det är min ena sida.
å andra sidan är rastlös och vill gärna börja nya saker.
det klyver mig i tu.
ska man börja nya saker måste man ofta avsluta det gamla.

som ni förstår går dessa två starka sidor hos mig väldigt emot varandra.
men samtidigt kompletterar de varandra.
för när jag avlsutar så vet jag att jag någon gång kommer titta tillbaka.
njuta av det som varit, längta tillbaka för stunden men sedan njuta av det som är nu.
på såvis får jag återuppleva mina gamla minnen genom min vemodiga sida samtidigt som den nyfikna raslösa sidan driver mig framåt, mot nya minnen.



jag är tjugofem. tjugofem är lite. ibland mycket.
jag tycker jag hunnit med mycket.
bland annat:

bott på en ö inte större en Orust och där klarat IELTS Exam, Malta.

i princip jobbat så många timmar man får plus lite till för att ha råd med en flott fotoskola i Florens, dit jag också flyttade.

jag har varit nära att ansöka om klippkort hos RyanAir för att jag ständigt flög med dem en period.

jag har haft ett hemligt förhållande, som fick luft i mörkrummet och i filmframkallningen.

jag är säkert en av dem som betalat flest och mest övervikter till Ryan Air, tror för övrigt att övervikt är deras överlevnad, SVINDYRT!

söder var min dröm och trodde länge att bara man har Södermalm så kan inget gå fel.

jag har slickat arseln för att försöka nå dit jag vill, tills jag insåg att jag inte är någon rövslickare och lät fotografjobbet vara vad det är, EN STOR PASSION.

jag har varit fotograf assistent så jag på riktigt blödde om mina fötter.

jag har festat nätter igenom tills vi såg solen gå upp över sanden vi borrade ner våra fötter i.

jag har suttit bakom någon på en vespa och fått se hela Malta by night.

bott i Hamburg och chansat allt på ett kort för kärlek vid första ögonkastet.

gett FAN I ALLT och gjorde en säsong i Aiya Napa när allt var så SKIT-I-HELVETE det kunde bli.

landat där jag började och hittat kärleken och utbildningen till yrket jag ska kombinera med min passion.

stått på ett berg och sett hela Florens lysa under mig.

lerat, kärat och alkoholiserat ner min kropp på festivaler.

bott i en resväska under två års tid.

druckit fruset vin på en iskall uteservering, är det min sista kväll så är det.

glömt mina studioblixtar på en transferbuss mellan Florens och Pisa.

åkt från Italien till Hamburg för att träffa en vilt främmande människa för en helg som jag tror är en kärlek, som också blev min kärlek, dock inte min eviga.

plockat disk med afrikansktyska killar jag knappt kunde prata med på mittextrajobb i tyskland.

läst fotografi efter gymnasiet på  en skola ute i de värmländska skogarna.

åkt på tjejgängscharter.

fått för mig att Åland skulle vara bra att sommarjobba på och gjort en sommar där.

förälskat mig i kroatiens underbara hav.

sett människor somna in.

träffade en man en tid. en gång satt vi på en handduk på en strand och kysstes. han bar jeansshorts och seglarskor. vad tänkte jag på då????

blivit sviken av den som jag aldrig trodde kunde svika.

blivit moster.

varit ute i ingenstans i det Florentiska området och hälsat på ett gäng som bodde minst sagt under speciella förhållanden. en tjej färgade garn av naturen hela dagarna.

varit sambo. blivit sambo. fått ett HEM.

gått in genom hemliga dörrar till hemliga klubbar som man tror är livsfarliga, men i slutändan är de bara hemliga och väldigt roliga eller ja konstigt roliga.





snart börjar hockeyn. så listan av det jag bland annat hunnit med från studenten till tjugofem får ta slut för denna gång.


e.











Kommentarer
Postat av: Cica

Inge fel på Åland...bara att du/ni hamna på ett ställe där man absolut INTE vill jobba på! Fyy säger jag bara. Saknar inte Gullåsen det minsta! =( På tal om annat så har jag fått ordinarie jobb inom barnomsorgen i Lemland där jag jobbade tidigare! Jiippiii... Fick veta det i fredags! GLAAAD... Hoppas allt är bra med dig!?! Kram

2009-04-05 @ 20:23:09
URL: http://cicataso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0