mintgröna ballerina skor och rosa godispåse.


tiden på ortopeden tog slut i fredgas. jag bjöd på kakan som jag haft med mig till alla praktikplatser och den är alltid lika uppskattad.
tur att Mia tyckte om den mycket. för den var till henne.
jag kommer sakna henne på måndag och sex veckor framöver.
buhuuuu.
på fredagekvällen hängde jag och p på lite fölk i klassen på BMB på after work och lite gratis käk. och det blev mest, äta och ta en öl och gå. för vi fick inga bra platser och vi kände inte för att stanna och bli fulla.
istället sprang vi till systemet som hade öppet i 10 min till. haffade en vinflaska att dela på.
på vägen ut var det en krokig stackars tant som med en minut missade stängningsdags och fick vända.
visst hon kunde varit alcoholic men jag tyckte bara synd om den krokiga lilla tanten.
så synd att jag nästan tänkte ge min flaska.
istället vandrade vi hem till sis och tänkte oss pimpla flaskan och tjöta med dem.
men jag vart så ofantligt trött att jag mest orkade en timme och konstigt var väl inte det då jag jobbat 11 dagar I RAD!
så p och jag gick hem och myste istället.
vi gjorde ett försök vid halv tio att se på film.
båda somnade.

lördagen spenderades med att länsa våra konton och köpa balkongmöbler.
jag hade mian mintgröna ballerianskor på mig. en tjej i 8 års åldern tvärstannade framför mig med sin pappa och sa:
"sådana skor vill jag ha!"
pappan: "du får fråga vad de kostar"
flickan: "dom är så snygga!"
sedan tänkte de köpa mina, men jag sa att de var nog lite stora.

på eftermiddagen fick vi middag ute i sommarstugan hos mam och pap.
stek bjöds det på, smarrigt!
vi stannade inte överdrivet länge där heller.
jag och p grejjade lite innan vi kom hem och väl hemma med en godispåse som av någon andledning gick i rosa denna lördag kollade vi robinson och sedan vart vi rastlösa.
vi speldade twister och ritade gubbar, sådana gubbar som man ritar en del var och viker och sedan får man se vad det blir. väldans skoj!



nej nu orkar jag inte se solen och sitta här.
greja med balkongmöbler och kanske en picnic står på schemat.
hej sol!


(imorgon försvinner livet i sex veckor. praktik i karlskoga)


e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0