cup cake.

ikväll blev det inget after work.
huvudet värkte.
men har kanske hittat min terapi.
baka.
i alla fall när man får baka cup cakes med frosting.
efter det försvann huvudvärken, som förvisso kom tillbaka senare.
när jag gjort alla mina fina kakor insåg jag att jag inte skulle kletat på frostingen på alla idag.
så tänkte börja dela ut lite här och var.
bla till syrran som jag skulle till. men de tålde inte det jag gjort.
kom ju på att henke och ida bor alldeles nära.
så de fick en varsinn att mumsa på till kvällen.

tillbaka hemma fann jag  lycka i att en david lachapell dokumentär på SVT2.
han är grym.
han ger en fantastiks inspiration.
dock kan man tycka att allt naket blir lite tröttsamt efter ett tag.
men hela hans team är ju en dröm.

alla assistententer.
en plats där han kan bygga upp vad han vill.
vill han plåta ett rosa rum med krussiduller och dödskallar fixar teamet det.
nästa dag målas det om till något annat.
alla dessa materiella möjligheter han har.
dessutom är han lite som mig, skiter i tekniken med kameror och objektiv, vill mest få köra utan att tänka på teknik.
"ge mig det där supervida objektivet" ber han assistenten utan att bry sig om vilken mm osv det är på objektiven.
assistenten måste veta vad han menar med det där supervida.
det är så mycket folk inblandade.
det enda han behöver fokusera på är sina idéer och på bilden.
han kunde inte ens sätta ljus till en början!
va det är ju A och O i fotografi.
me looove the light!

imorgon bär det av mot jobbet, sedan basketferra då man still ses som en basketspelare!
me like!

så här såg jag visst ut förra lördagen med marie.




cup cakes med chokladfrosting och marshalloewsfluffsfyllning:






å så dagens man
DAVID LACHAPELLE



se mer på
www.davidlachapelle.com
och njut.


e.




Kommentarer
Postat av: Ida

Snygging!! Vilken sminkning du fick till.. =) Och tusen tack för de goda muffinsen - mums!! Till alla er andra där ute - de var lika goda som de ser ut att vara...hihi.. Du är bäst gumman! Imorrn blir det party... Pössss

2008-10-10 @ 22:51:43
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Janni

Bästa terapin i hela världen!!!

Jag bakar jämt :)

2008-10-11 @ 09:59:49
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0