flyin away.

ida har ju förlovat sig.
igår överraskade vi henne rejält med att bjuda henne på happy kitchen.
hon och elin var i stan och elin lurade med henne och lurade in henne på happy kitchen.
ni skulle sett hennes min när hon såg oss mig, hein och becka sitta där och vänta på henne.
de roligaste var att hennes första tanke var... jaha sitter de och äter här utan att fråga mig och elin?
hihi.
så vi mumsigade smarrig sushi och sörplade ett mycket gott vitt vin.

det var ett skönt break i allt pluggande.
för jag har ju som ni vet suttit hela veckan och pluggat och igår när jag kom hem vid 5 var det bara att fortsätta eftersom det är läkemedelstenta II idag.
hade så jäkla ont i skallen när jag kom hem, vilade en timme och satte mig sen för att räkna innan vi skulle till happykitchen innan elin och ida.
GUUUD så skönt det var att få två panodil att verka i skallen och gå ut och umgås med de bästa!

idag är som sagt tentan. kl 14.
eftersom jag har hållt på med annat tentaplugg har jag iten haft mycket tid för räkningen så jag sitter nu innan  (jag vet att man inte ska det men när skulle jag hunnit?)

fast morgonen har väl inte gett mig den bästa startan inför plugg och tenta.

ibland vill jag stå där.
på en flygplats påväg.
igen.
med vinden i håret och känna att jag inte vet vad som händer när jag landar på den nya platsen.
att det är något nytt, ett äventyr och jag får vila allt det andra hemma en stund.
just nu känns det så.
flyga bort från allt och bara leva.
slippa tänka, bara vara.
fast å andra sidan vet jag att det aldrig blir så när man reser själv.
det blir så efter ett tag när man hittat en plats, funnit sin roll och kommit till ro.
men allt det där innan, all osäkerhet, det orkar jag inte med just nu.
men för en timme sen hade jag gärna stått där med väskan.
påväg.

för jag har så ont i huvudet.

e.


väntan på att transferbussen från flyget till florens skulle komma tillbaka.
mina blixtar var kvar på den bussen.
det var ju mindre kul.



ovan molnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0