hi hat cupcake.

vaknade inatt.
halsontet på högersida hade gått över till vänster sida och upp mot örat.
i skolan ringde jag gripen.
de gör inte så mycket åt det eftersom jag inte har någon feber osv. men du får ju gärna komma om du vill.
efter om och men kom jag inte.
somnade i kolligerblocket på njursjukdoms föreläsningen och kände en blötdroppe i mungipan när ja ryckte till.
haha en liten droppe hade hamnat i åhörarkopiorna.
tsss.

jag fick recept av kakmaria och blev sugen på att göra nya cup cakes.
jag och p åkte till stan och inhandlade ingridienser och guldiga formar.

väl hemma slogs jag ut av öra och hals och trodde inte jag skulle orka baka.
tog två panodil och efter ett tag kände jag mig lite bättre, jag ville ju baka!

när jag väl börjat kändes inget jobbigt.
det vara bara kul.
helt galet hur bakandet får mig avslappnad på ett sätt.
jag har aldrig gillat det men detta är något nytt.
jag vill inte baka bröd och bullar.
bara fina saker jag får dekorera.
det är som när jag ska planera en bild eller målning.
jag får en vision i skallen hur det ska bli.
bara att detta med bakandet kräver ingenting av mig.
ingen vet att jag kan eller förväntar sig att det ska bli bra.
för detta är jag inte bra på.

både målandet och fotograferandet har den underliggande pressen att det ska bli bra.
jag förväntas en viss nivå.
och framförallt, jag förväntar mig själv en viss nivå.
för jag vet vad jag är kapabel att göra.
och ni som känner mig vet vilken prestationsmänniska jag är och vilka krav jag har på mig själv.

men bakandet vet ingen, inte heller jag vad jag kan och ribban är inte så hög.

och att äta verken sen är inte så noga, bara jag får baka dem. sen måste jag ju smaka en.
men orkar fasen inte hela för de är så mäktiga.
jag bakar, p äter.






det är ju ingen välkammad Bree som spritsar direkt ;)



Hi Hat ChoclateCupCakes ala Erika






e.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad du kan!!! Kram

2008-10-13 @ 19:44:21
Postat av: Jenny

Ha, ha, snart ser P ut som ICA-ulf i senaste reklamen, tur att han börjat på sats. Kram från miss World... öh!

2008-10-13 @ 22:26:40
URL: http://jennyssmycken.blogg.se/
Postat av: Elin

Hoppas halsontet blir bättre =) Men annars är det lugnt, det kommer ju fler basketonsdagar. Bara du inte blir sjuker!! kram kram

2008-10-13 @ 23:45:03
Postat av: Ida

Men åh mumma!!! Vad duktig du är gumman! De ser ju verkligen ut som konstverk.. =) Var det grädde och sen choklad lr?? Såg ju riktigt läckert ut!! Idas muffins kan slänga sig i väggen...hehe..



Krya på dig darling!! Det är ju basket imorrn.. ;) Puss puss

2008-10-14 @ 09:56:56
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: em

fyfan va gööööööööööööööööött! Im dying !

2008-10-15 @ 13:44:04
Postat av: Cica

Men ÅÅÅÅH vad gott det där ser ut... MUMS!!! Allt bra annars? Kram

2008-10-16 @ 16:57:35
URL: http://cicataso.blogspot.com
Postat av: wasana

Wow muffinsarna ser riktigt goda ut! Å riktigt snygga! Nu blev ja inspirerad å göra egna:D

2008-10-21 @ 15:07:08
URL: http://wasaney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0