darin och eftertankar.

drömde:
henke i min klass körde galet med mina vänner.
jag sa innan han åkte. nu tar du det lugnt.
gasar direkt och jag står och ser hur bilen voltar in i ett buskage.
blir kall. bilen är kall.
henke kliver ur som ingenting.
kvar ligger mina vänner.
jag bär linda i mina armar. hon vaknar till men känner inte sin kropp, hon är förlamad.
samma med de andra. elin är förlamad. hein känner inte sina lår.
ida rör sig inte. och linda bara tittar på mig och elin med, de säger att de känner inte sina kroppar.
vaknade:
svettades som en tok och fy fan vad hemskt det var. och linda som är så långt bort.
hela dagen har känslan varit med.

gick till jobbet:
att förlita sig helt på någon annan. att till och med förflyttas med någon annans händer.
ja vad ska de göra, de har inte så mycket val.
deras sjukdom har försatt dem i en sits där de MÅSTE lita på oss. på oss alla.
även de de känner är osäkra och taffliga MÅSTE de stå ut med.
känna en stress för att det KAN gå fel.
fy.
jag pratar om människor som måste ha hjälp med ALLT!
bara att våga låta någon styra en lift som man förflyttas med hjälp av är ju ren skräck bara det kan jag tänka mig.
att sedan naken förflyttas till en duschstol och låta någon ta hand om ens kropp. göra den ren och låta löddret och vattnet vara som det blir. kanske är det inte exakt så skön temp på vattnet som om de själv duschat, men det är ok.
vaddå ok???
tänk det är säkert så.
speciellt för de som inget säga kan.
det ska inte vara ok.
det ska vara perfekt och de ska han en skön stund, även om det bara gäller en dusch.
det är livskavlitet.

då blir man glad som idag.
när damen jag just duschat säger att det har jag gjort bra.
jag har hört att jag gjort det bra tusen gånger förut. men det betyder faktiskt mycket egentligen.
i alla fall för vissa av de jag tar hand om. för vissa är den där duchen jätteviktig.
visserligen kan jag oftast se när de inte tycker det är bra.
speciellt om de inte tycker om vissa personers närvaro.

men tänk, det är bara så att alla funkar det inte med. kemin.
och så ska kanske denna personen duscha dig?
hemskt.



cyklade hem från jobbet, i SNÖÖÖÖ weeei:
drog mig på ett blått spinning pass efter jobbet.
hade dock kunnat ta i liiiiite till var inte riktigt så slut som jag borde.
fast huvudusaken var att jag direkt efter ett 9 timmars pass tog mig upp på cykeln och rörde på mig.
det gjorde gott.
mötte upp p och inhandlande en stooor smallcandy bag till oss, sis och daniel.
hos dem blev vi bjudna på nachos och en soft hänga kväll.
just vad jag behövde, nothing more or less.
jag kom tvåa i alfapet.
1 poäng under p.
stolt, känns som jag vann nästan.
lånade sis cam...så ursäkta kvallen va ;)




har något en pinsam bekännelse.
jag kan gå med på att ja jag är en sucker för labouche och djbobo. mina gamla godingar som faktiskt e rätt kassa egentligen.
men detta går jag inte med på!
nej.
d a r i n
va????
jag gillar inte killen. NEJ.
men ack.
breathing your love.... ja ni... har hört den hos andra och ute.. men nej inte haft den själv.
igår fick jag den.
idag gick den på repeat.
suck.

här får ni den ... videon gick tyvärr inte att få embed koden ifrån.



hade hellre gett er detta, detta är
todays sound:

the knife - forrest families




älskar den. blir helt borta i den.
(dock e detta en lite konstig version.)



sovmorgon.

e.

Kommentarer
Postat av: göken

mycket fint och tänkvärt det där om personlig integritet.

Och Darin är bra :-)

2008-11-22 @ 13:50:58
URL: http://theshrimpkid.blogg.se/
Postat av: göken

mycket fint och tänkvärt det där om personlig integritet.

Och Darin är bra :-)

2008-11-22 @ 13:51:36
URL: http://theshrimpkid.blogg.se/
Postat av: Hagman

Men jisses, den lilla ungen är ju en minikopia av dig. Jag blir nostalgisk, haha. Du är precis lika söt nu som då. Puss på dig

2008-11-22 @ 14:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0