tomt i kassan fullt i kassen.

image560

det är tomt på kontot. eller egentligen ligger jag väl back.
jag har 15 dagar kvar att överleva till nästa penga påfyllning.
jag som på stockholm gav en lite reaktion åt uteliggarna och bönade för att det inte skulle bli jag en dag.
blir jag det har jag i alla fall tre par nya skor till våren och ett par i-like-mucho lack leggings från american apparel.
plus en stor rosa t shirt som säger
la bouche is my queen

stockholm i övrigt var fint. den underbara götgatsbacken överraskade med några nya affärer (ett tag sen jag var där nu) det stack lite i bröstet när jag stod under min gamla lägenhet på tavastgatan och suktade.
annars kändes det mest skönt att få åka hem.
just nu är det inte där jag ska vara.
fast jag saknar mycket är det mycket jag inte vill ha.
de är de bitarna som jag inte vill ha jag får tänka på.
som att man är ingen bland en miljon människor.
man syns inte. alla är lika trots att alla försöker vara olik den andra. men det är just det som gör alla så förbannat lika.
men söder är söder.
till och med kellys hann jag med.
dock kan jag bara hata drottninggatan och kringliggande gator runt plattan och NK.
blejblej.
sjutusen människor och ingen charm alls.
opersonligt och ett tryckande ljud från allt som försigår på de gatorna.
nej ge mig sofo och medis.
ge mig tavast och hornet.
ge mig kungsholmen.

ill be back.
när jag jobbat upp siffrorna på kontot igen.


image557

kärlek

image558

men de kostade bara 160+199+49 de e billigt för 3 par skor

image559


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0