hopp om livet på ön.


hej hej måånika och andra sånger sjöng vi idag på jobbet när vi i vanlig ordning hade liiiite mindre att göra efter lunch.
idag fick tantorna och gubborna ut i solen på lunchkaffet.
sängar o rullstolar baxades ut i solen, minsann!

de kvarvarande ca 4 veckorna känns rätt hoppfulla trots mitt stundande jobbmaraton (10 dar i streck) 

fredag: slutar vi 14... alltså 13.45! ska vi på grill och ålandrundtur hos cecilia på jobbet (hon bor ute på landet)
lördag/söndag: är vi lediga samtidigt... weeeiii kors i taket! så antingen en tur på ön eller något annat sköj. sedan nlir det utgång mot kvällinga.
måndag - onsdag: 10 dagars jobb
onsdag natt: tar båten över till svearike och bussar hem till solstan!!!!
13 söndag: bussar back och guppar båtelibåt back to da island.
sedan är det en jobb vecka.
helgen 19-20e: kanske möta upp p i sthlm och gå på grönan!
sedan är det bara 1 vecka kvar drygt!
den veckan är det den
22a: då kommer sis, daniel och miniMILLA!
sen jobbar jag sista helgen innan onsdagen kommer och hemfärden nalkas!!!

det kommer gå detta, nu rullar det!

saknar er där hemma.
augusti i dream of it.
jag kommer vara ledig en heeeeel månad!
det hade jag nog inte varit om jag inte åkt hit, så det får väl vara moroten för att vara här.
en smakrik morot! mmmm.
då ska det flyttas och fejjas!
sambo is a around the corner.

kärlek.

jag lägger upp lite bilder från kvällen då jag och börnii snodde en soffa som bara stod ut i ett rum alla har tillgång till.
mitt emot en vägg stod den och ingen satt i den.
vi lånar den i ca 2 månader.
jösses vad jag skrattade när vi tog den. detta skedde de första dagarna.
den gick liksom inte in genom dörren hur man än vred på den. haha.
så jag satte mig på golvet och tog spjärn mot väggen och tryckte in den.
ser inte lika kul ut som det var. men det var en syn.

e.






and push!!!!


och sist vårat nazzze kök. usch usch ser hemskt ut. men åländarna älskar sitt åland och vi vårt svea.
we HAVE to fight back ;)

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej hej! Inne o läse då o då.. men måste ha missat, vad gör du på Åland? :). Hoppas allt är bra med dej med det verkar det, kärleken spirrar! Kram kram

2008-06-26 @ 22:09:04
URL: http://mkohler.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahaha..vad lycklig Linda såg ut när du tryckte på soffan. Vilken syn!! =))

Klart det kommer gå fort nu gumman, verkar vara en bra planerad återstående tid!! Hoppas även att vi får träffa lilla dig när du behagar komma hemåt Charlestown igen! :) Ha det gott nu!! Puss & Kram

2008-06-26 @ 23:44:00
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha, åländare :)

2008-06-26 @ 23:52:38
URL: http://sofiahaggblom.blogg.se/
Postat av: Emma

Tjennna! Ser att ni mår gött =D jag håller koll på er, via din blogg. mkt bra! Hihiii.. Ska brönii också med hem när du drar hem lr ? Take care .. See ya!

2008-06-27 @ 10:32:43
Postat av: Cica

Vilka snygga bilder när ni "snor" soffan... Ha ha ha!!! Tack för ikväll, det var riktigt trevligt...måste göra om det innan ni far tibax till Karlstad. Ses på måndag! =)

2008-06-27 @ 22:57:57
URL: http://cicataso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0