på jobbet sitter man och äter tårta och chips.

var är sommaren?
nog för att det sol men ingen värme.
och vilket håll man än cyklar åt är det motvind.

igår var jag ledig och hängde runt i stan och handlade mat och grejjade.
tog en fika med bööörrni efter hon slutat vid två.
mot kvällen slöade vi framför en bra film men slutet hackade så det fick vi inte se.
DÅLIGT IRRI eller vad?

i morse klev vi båda upp och bikeade iväg mott gullåsen som vår arbetsplats kallas. gull... var är det gulligt?
jaja.
satt på rapport och sedan kollade vi vilka grupper vi skulle vara i. linda såg då att hon började visst kl 12 och jobbade kväll. stackarn fick cykla hem. haha.
fram till 12 var det vanligt jobb efter det satt jag bara och åt.
först lunch, sen handhygiens typ föreläsning för vikarier (inget nytt på tapeten än kjerstadius meddelat)
efter det en timmes jobb vilket innebar två tre uppgifter sedan satt jag och åt tårta.
vi var 18 stycken när kvällspersonalen kommit! men jösses... spara in pengar på personal.. inte här inte. haha.
så halv tre var det dags för nästa möte för vikarier.
någon info om ÅHS och Åland.
inte mycket nytt där heller men vi fick ju chirre och cheeeseeebååågs så de va bare o tacke och bocke.
så kl 16 slutade jag cyklade hit till bibblan där det finns 20 minuters datorer.
sing halleluja för det!

så tanken var öl med sofia och linda ikväll. kanske blir det bara jag och sofia på uteserveringen. vi får la se.

jösses trisstessssss.
jag vill ha mitt liv back.

två arbetspasskvar sedan kommer en stor del av mitt liv för en stund i alla fall!
min p.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0