vill?



man fastnar för de som inte vill ha en.
ibland tror jag det är för att det är mest spännade att få något man inte kan få.
men överlag i mitt liv handlar det nog mer om att det är enklast så.
då vet jag att jag inte behöver ta tag i det. att jag kan få leva på de där träffarna då och då och skapa mig en fantasibild som inte finns. där jag kan bestämma allt.
för att det är enkelt.
jag får vara lite låg för att de bara blir det där halvdana och inget mer. samtidigt som jag inte är sårad i sju tusen bitar.
enklast.
för när jag gå in i något går jag verkligen in i det.
med allt.


men det vad det nu är jag påbörjat med herr kludd är skrämmande likt en soppa jag ingick för många år sedan. den varade längre än väntat. tre år.
men jag kan inte hjälpa attraktionen och vad jag vill veta mer av.
det är just den soppan.
det kan bli exakt samma visa igen. eller så blir det en väl sjungen visa denna gång.
om jag nu själv vill vill säga.

vill.
ja vad vill jag.
i samma veva som den man inte kan få och kan skapa en andra sopphistoria med inte hör av sig som man vill kommer en annan springare på vägen och vissar intresse, MED EN GÅNG.
vill man så vill man.
det gillar jag.
men vad vill jag?

kanske har greg rätt.
vill en kille så hör han av sig oberoende omständigheter.
det finns de undantag som bekräftar regeln men att just jag skulle stöta på de där undantagen hela tiden vore ju att göra mig till ett unikum.
men om det nu är så, en man vill ha hör inte av sig och en ny kommer in i bilden och HÖR av sig...
varför vill man fortfarande inte släppa den där som ändå inte (enlig greg) vill ha mig?

dubbel?
eller be herr kludd om en liten förklaring om hur oseriöst/seriöst vi vill ha det?


detta är förvisso huvudbry.
men huvudbry som jag gillar.
annat är det med mikrobiologi kursen vi började idag.
S U C K.
mer omotiverat kunde det inte vara att börja ny kurs nu, och den kursen sen.

du och jag är miraklet här.
det var en rad jag inte väntat mig höra i bakgrunden av hans armar runt mig.
den var där och jag var där.
lätta fingertoppar mot min nakna rygg.
vill.


e.


image467

vid utkanten av firenze fanns magi.


Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vad det första stycket stämmer bra...!

2007-11-09 @ 16:02:00
URL: http://sakersomsker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0