blåbär.



känslan av hamburg ligger i kroppen. det har den gjort i flera dagar.
är det för att jag smakat på pepparkaka och julmust?
är det för att jag minns julen vi hade?
pyntet vi grejjade med och doften av kanel som låg i vår lägenhet?
just staden. pulsen. hamburg. det jag saknar.
och doften av kanel i VÅRT hem.
jag hade faktiskt fått det att känna som hemma.
jag saknar att åka till universitets biblioteket i hamburg och plugga tills det blev mörkt och åka hem.
till dofterna.

men kanske är det för att vi just börjat århundradeds tråkigaste kurs ever.
mikrobiologi.
tänk dig en radda av glosor.där det är lååånga invecklade namn på latin.
du fattar, inget!
nu är det inte bara en rak översättning som med vanliga glosor.
nu ska du kunna hela detta ord/orden och kunna översättningen som är en förklaring, en familj, ett släkte, en art och symptom mm mm. (även dessa med konstiga namn)
bakterier, svampar och parasiter.
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

ligga sked med herr kludd är fint.
drömde äckliga konstiga drömmar. sen drömde jag att han och jag hade blåbärssex. haha.
sen vaknade jag med den där känslan man har när man drömt om någon.
nästan som att man är kär fast man vet inte i vad.
de sköna var att jag vaknade i hans armar och inga blåbär inom räckhåll.
phu.

nu ska jag träffa newz.
jag blir tokig om jag inte får vara kreativ snart.

e.



image468


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0