slutade andas.

jag visste inte var jag skulle ta vägen. det fanns ingen vän att springa till.det fanns inget föräldrahem att lana flicksängen hos. det fanns inget syskon att knacka pa dörren hos.

jag sprang i regnet. vart jag befann mig hade jag ingen aning om. vart jag skulle visste jag inte heller.
hem. vilket hem. ingen nyckel till hans hem. mobilen var död. nagon visade mig tunnelbanan.
en underbar själ pa tbane perrongen lanade ut sin mobil sa jag kunde sätta i mitt kort. taget kom. han var paväg hem.
fran taget sprang jag hem. tan bultade men det gjorde hela min kropp. jag kände allt sa mycket att jag inte kände nagot. värre skulle det bli.
ingen hemma. justina kom. vi satt i trappen tillsammans. med huvudena hängandes.
sa kom dom.
da bev det värre.

han gjorde slut. slut. slut slut.

tomt. eko. huvudet värkte. men hjärtat fanns inte som ett hjärta mer. tio tusen bitar.
jag kan inte ga nagonstans. inganstans. jag maste vara här. med den som just stuckit kniven i mig.
prata kan jag göra ialf. telefon. tolv. klockan var tolv. grät hysteriskt. väckte kristin. linda fick ta mitt krossade hjärta.
bröt. jacket drogs ur.
det flög bilder och tankar i ett galet virrvarr. hem. nej. karlstad. nej jag har inget där att göra.
att falla ner igen. hur skulle jag kunna ta mig upp nu? hur?

ingen sömn.

han sa att han inte visste. prata imorgon. väntade pa morgonen. som redan kommit där ute. faglarna kvittrade. det kvittrade ingenstans i mig. jag väntade pa ett besked.

tillslut kom morgonen. samma igen. fram och tillbaka.
för mycket missförstand. för mycket tjafs pga det. för lite tid. för litet. inte mogen. du har inget eget.
han bestämde sig aldrig.

jag skakade som ett asplöv. av dessa upp och ner gangar. skulle han fa halla mig om han hade gjort slut? älskade han mig? varför gjorde han da sa här?
you are the one for me. sa manga ganger han sagt det. om det är sa da kämpar man. man haller ut. i alla fall för de orsakerna. är man den enda gör man inte slut för för liten lägenhet och sprakmissförstand.
jag lär mig mer och mer tyska, han mer och mer engelska. lägenheten är inte för alltid.

kanske insag han nagot. kanske ville han markera.
nu insag vi hur dumma vi var. prata mer. vi maste prata mer.
sen höll han mig hart. jag honom. how stupid we are.

jag kan inte förlora igen. allt jag kräver är ett normal föhallande. jag har aldrig haft det. alltid är det nagot konstigt.

efter pask kommer mam och pap. de ringde och sa det.
kanske inte bästa tajmingen men det är ju inte slut. vi vill. allt är bara sa svart.

image4

för bilddagbok. inte för att vara svar eller pretto. sa här var det ju.

e.


Kommentarer
Postat av: kusin

puss och världens fetaste kram! är tillbaka i sunnansjö om du vill ringa.

2007-03-24 @ 15:42:43
Postat av: systeryster

hej... stooora kramar! Och några små blöta pussar från M!

2007-03-24 @ 19:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0