natascha peyre och annanas.

när jag gick fran stationen gick det en kvinna med en normalstor handväska. alltsa man far inte plats med matvaror i eller sa. hon fyllde sin med en annanas. det var lite fint. pa nagot vis.

jag kände mig mer nöjd igar.

bilden med fördomarna i höll som tur va inte.
nog för att man troligen kan hitta kurser med bättre kvalite.
jag gick bara in, försent, ingen visste att jag var jag och att jag betalade för mig. men sa är det ju en folkhögskola.
det var en stor grupp 30-40 personer kanske. lite mycket. men man kan inte begära allt för 1000 kr. känns lite svart at uttala sig om hur den verkar.

partade med tva tjejer ltie mer än andra dels för att vi akte taget tillsammans in till hauptbahnhof där jag virrade runt med en tjej som visste var bokhandeln var men ja sa nej min pojkvän sa att de var här. hon hade rätt. rovi hade rätt med men han ahde sagt fel till mig. det var lite pinsamt pa nagotvis. men jag ursäktade mig aldrig. daligt.

manga pratade pourtugisiska. brasilien sa nagon. plötgsligt var man en minoritet. svensk. svenska. vad är det?
"vad pratar ni i sverige?"
trots att jag mött manga olika nationaliteter senaste aret. pa malta och i italien har jag faktiskt aldrig fatt den fragan. trodde bara folk i usa inte visste sant och tror vi har pingviner och isbjörnar pa gatorna. det är ingen fördom. dom tror verkligen det. linda har berättat.
men även en portugisktalande tjej undrade.
"svenska" svarade jag som hon var dum i huvudet.

jag vet att sverige är litet. men vi har ganska mycket ute i världen sa helt okända är vi inte. jag tycker det är lite obildat att inte veta sant. jag tror hon var fran barsilien. anta det ialf. hon bor i brasilien men pratar inte brasilianska... kanske är det därför man tror andra länder inte har egna sprak? det är ju inte sa konstigt ända.
men tjejen jag virrade runt med pa hauptbahnhof pratade ocksa portugisiska och tyckte det var en vädligt dum fraga hon ställt till mig da hon hört den. sa kanske var den där tjejen liten osmart bara.
(fan vad svart det är att skriva portugisiska)

annars jobbade jag med den osmarta tjejen som var trevligt för övrigt och en gammal malaysian. sen pratade jag lite med en kopia av natascha peyre minus brösten. sjukt lik och sjuuuukt liten... sa liten sa liten sa liten. hälften av mig i längd och bredd. galet. men hon var trevligt.

har tagit ut mina sista slantar. ska köpa ett lexikon innan kursen idag för dom. sen far vi se om jag klarar mig till den 27e. da kommer min sista inmkomst till gud vet när. svettigt.

e.

image2













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0