julstjärna.

dagarna går och plötsligt var det ny tenta imorgon.
en tenta jag med största sannolikhet inte kommer få skriva.
bajs.
jag som pluggat. men inte anmält mig.
2a feb är nästa tillfället. hallå??????
stress.
vill ha det gjort.
för det är tråkigaste kursen ever.

dagarna går.
sover sällan själv nu mer.
det är fint. trots att jag skulle ta det lugnt.
men jag tar det ganska lugnt här inne. trots att det är svårt för erikalouisekristin att ta det lugnt med sådant.
fast här inne kommer ingen åt en för snabbt längre.
det är bra.
fast ibland vet jag ingenting.
vissa saker är så starka att jag inte vet var jag ska ta vägen.
" det är så starkt att ha...."
mmm. helt galet är det. just det är sjukt starkt så jag blir nästan rädd.

men det lugnar sig.
och jag undrar vad det egentligen är.

fast nu har jag berättat för herr tysk. jag har bävat för att nämna något av vad jag gjort sen maj. jag har velat för att han ska inse att jag inte sitter här och väntar på honom. men jag har inte vågat för jag har inte velat höra vad han gör. så de oseriösa flirtarna och kyssarna lät jag förbli mina och inte något han behövde få reda på. de var ju oseriösa.
men nu är det inte oseriöst. och jag kände att svarade han att han hade någon struntade jag i det.
fast mest var det för att köra öppna kort så att man inte får nå skit för att man inte sa något senare.
dessutom för att kunna hålla kontakten utan att han tror att jag håller kontakten för att bli något igen.
eftersom han visat på att han saknar och ångrar vet jag ju inte vad han tror när vi pratar.
jag vet inte ens om han är värd att hålla kontakten med och bry sig om vad som händer med hans liv efter allt han gjorde på så kort tid.
hade han "bara gjort slut" som en vanlig människa så hade han verkligen varit en sådan person jag skulle vilja ha kvar så vän. så mycket han betytt för mig. han är den första jag kunde tänka såååå långt fram i tiden med att jag tom såg oss bli gamla ihop. aldrig hänt förut och det satte djupa spår.
som vi träffades och hur ödet spelade med våra kort. hur galen hela vår resa var och vilka risker vi tog och vilka berg vi besteg ihop. kämpade mot oddsen för att vi föll vid första ögonkastet.
det är inget jag bara säger. det gjorde vi.
efter den upplevelsen tror jag på kärlek vid första ögonkastet.
tyckte det var trams förut.
nu vet jag att det finns.

jag har köpt en så mysig julstjärna. nu är det jul i mitt hus.
dessutom bor det ett hjärta i stjärnan som innehåller en gubbe.
tror ni mig inte?
bildbevis nedan.

det är december och grått.
trodde jag skulle sakna kaneldoften och vår lilla julgran.
jag saknar inget annat än linda, lindajohanna och kusin.
jag får pussar i nacken och trevliga äventyr på universitetet.
mitt december är inte så grått som väderleksrapporten.


e.

image479

image480

han sitter upponer. men det finns en gubbe i hjärtat. ser ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0